Linki dofollow i nofollow

Linki dofollow oraz nofollow powinien rozróżniać każdy kto odpowiada za pozycjonowanie, czy kampanie marketingowe w sieci. Dzisiaj zajmiemy się różnicami i zależnościami, które pomiędzy nimi zachodzą.

Linki Dofollow

2005 roku, zatem 10 lat temu Google, Yahoo oraz Microsoft zdecydowali się na podzielenie rodzaju linków na dofollow oraz nofollow. Atrybut został dodany po to, aby roboty odwiedzające strony internetowe wiedziały jak mają się zachowywać po napotkaniu danego linka. Jeżeli wartość linku jest dofollow, automatycznie część mocy witryny z której pochodzi link jest przekazywana na stronę linkowaną. Taki link jak powszechnie wiadomo wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, dzięki takim odnośnikom strona internetowa pnie się w górę.

Linki Nofollow

Nofollow to odwrotność dofollow. Linki z tym atrybutem nie przekazują pełnej mocy, a co za tym idzie nie wpływają w 100% na pozycję strony.Jednak są one dość ważne i nie należy ich unikać. Dzięki zastosowaniu odnośników ze zmienną nofollow dywersyfikujemy rodzaj linków prowadzących do strony pozycjonowanej. Linki tego rodzaju spotykamy chociażby w mediach społecznościowych.

Jak rozpoznać link Nofollow

Metod sprawdzania linków jest wiele, jednak ja opowiem o dwóch dość prostych metodach.
Najprościej będzie zainstalować wtyczkę do naszej przeglądarki, np. SeoQuake, po aktywacji każdy link z wartością nofollow będzie przekreślony. Ponadto ten plugin da nam inne dane, jak np wartość PR, czy liczba zaindeksowanych stron w wyszukiwarce Google.

Dla osób, które sporadycznie sprawdzają czy dany link ma wartość dofollow czy nofollow, wystarczy sprawdzić źródło strony na której jesteśmy. Wystarczy że najedziemy kursorem na interesujący nas link, klikniemy prawym klawiszem myszy, a następnie z listy wybierzemy „Zbadaj element”.
Wówczas pojawi nam się takie okienko:

dofollow-460x295Teraz kod, który został przeze mnie podkreślony może mieć dwie wartości. Albo taki jak teraz, wówczas jest linkiem dofollow, albo będzie dopisany atrybut nofollow i będzie wyglądać tak:

<a href=”http://ensomedia.pl/identyfikacja-wizualna-twojej-firmy/” rel=”nofollow”>Identyfikacja wizualna Twojej firmy</a>

Zatem za każdym razem kiedy chcemy na stronie stworzyć link, który nie przekaże pełnej mocy, musimy dopisać do treść <a href=”http://adres.pl”>słowo</a> rel=”nofollow”. Wówczas osiągniemy zamierzony cel, a treść kodu przedstawiać się będzie następująco: <a href=”http://adres.pl” rel=”nofollow”>słowo</a>

Czy na własnej witrynie stosować rel=”nofollow”?

Wiele zależy od tego, gdzie prowadzi link umieszczony na stronie. Jeśli jest on powiązany tematycznie, odsyła do źródła czy do wartościowego miejsca, powinien być dofollow. Jeżeli nie chcemy przekazywać mocy na linkowany serwis, musi zostać dodany atrybut nofollow. To Ty decydujesz jaką postać będzie miał link na Twojej stronie.

Czy nofollow może szkodzić stronie?

Absolutnie nie. Atrybut został stworzony po to, aby odsiać artykuły sponsorowane, mało wartościowe linki i inny spam od tych „rzekomo” bardziej wartościowych. Oczywiście zarówno z linkami dofollow, jak i nofollow nie można przesadzać. Spora liczba nofollow, także może skutkować filtrem czy banem, co odbije się na pozycjach strony w wyszukiwarce.

Blog

Zachęcamy do stałego śledzenia naszego bloga. Zoptymalizuj swoją stronę, poznaj podstawowe pojęcia i ucz się z nami.

Zapraszamy do kontaktu

Zawsze chętnie pomożemy. Jeśli masz jakiekolwiek pytanie do artykułu lub oferty, napisz do nas.

Więcej na blogu

zobacz wszystkie wpisy
No Comments
 

Leave a Comment